• Sichuan 6: Coucher de soleil – Sunset

Beautiful views

We stayed with other numerous persons to wait for the sunset behind the opposite mountain.

Double show, that of the sun which plays hide and seek with the clouds and the fir trees and the one of people who photograph themselves under all the poses. It’s funny!

Belles vues

Nous sommes restées en compagnie de nombreuses autres personnes à attendre le coucher du soleil derrière la montagne d’en face.

Double spectacle, celui du soleil qui joue à cache-cache avec les nuages et les sapins et celui des gens qui se photographient sous toutes les poses. C’est rigolo !

Dinner

Then at nightfall, we came down again by staircases, because it was too late to take the cable railway!

It is late when we arrive at the temple (our place to sleep)

The unique possible place to have a dinner is the canteen of the cable railway’s staff.

We have either no choice of dishes: Soup, pastas, rice.

We cross the village in the black, to get back to our room in the temple.

Dîner

Puis, à la tombée de la nuit, nous sommes redescendus par les escaliers car il était trop tard pour prendre la télécabine !

Il est tard quand nous arrivons au temple (notre lieu de nuit).

Le seul endroit possible pour dîner est la cantine du personnel de la télécabine.

Nous n’avons pas non plus le choix des plats : Soupe, pâtes, riz.

Nous traversons le village dans le noir, pour regagner notre chambre dans le temple.

• Sichuan 5: Mont Emei – Emei Mountain

Continuation Chinese holidays

Here is finally a small return in China with the continuation of my last summer’s holidays before my departure

The last chapter was: end of July in Sichuan with the visit of the Big Buddha there (note of August 22nd … wow… already more than 3 months!)

Suite des vacances chinoises

Voici enfin un petit retour en Chine avec la suite de mes vacances de l’été dernier avant mon départ.

Nous en étions restés aux vacances de fin juillet dans le Sichuan avec la visite du Grand Bouddha (note du 22 août… ouah… plus de 3 mois déjà !)

Breakfast

The following morning, very fresh and very dry (reminder: the day before it had rained all day long…) we take our outdoor breakfast on the square next to the hens, the rabbits and the passers-by, workers …

Petit déjeuner

Le lendemain matin, bien frais et bien sec (rappel : la veille il avait plu toute la journée…) nous prenons notre petit déjeuner en plein air sur la place à côté des poules, lapins et passants, ouvriers…

The Emei Mountain

We leave for the "sacred" mountain EMEI SHAN to 3099 metres, accessible by a surge of stiff staircases and sometimes very tiring. Necessary to have breath and good legs …

The mist accompanies us.

We put our bags halfway in a temple in which we shall get down again to spend the night. Precarious accommodation, we shall say "monastic"

Le Mont Emei

Nous partons pour la montagne « sacrée » EMEI SHAN à 3099 mètres, accessible par une envolée d’escaliers raides et parfois bien fatigant. Souffle nécessaire et bonnes gambettes…

La brume nous accompagne.

Nous posons nos sacs à mi-chemin dans un temple dans lequel nous redescendrons passer la nuit. Logement précaire, nous dirons « monastique »

The summit

Our surprise was big when we arrived at the summit!

A gigantic square concreted (at more than 3000 m of height we do not expect it) with huge stairs, rows of elephants’ statues, and gilded big Buddha in 4 faces … And of course, as often in China, this was swarming with crowd.

It was surprising!

The mountain is abrupt with a cliff on the East side which dish sheer on 1000 metres.

The landscape is all the same beautiful! It is a pity there is all this concrete!

Le sommet

Notre surprise a été grande quand nous sommes arrivées au sommet !

Une gigantesque place bétonnée (à plus de 3000 m d’altitude on ne s’y attend pas…) avec marches géantes, rangées de statues d’éléphants, et grand Bouddha doré à 4 faces… Et bien sûr, comme souvent en Chine, ça grouille de monde.

C’était surprenant !

La montagne est abrupte avec une falaise sur le côté Est qui plonge à pic sur 1000 mètres.

Le paysage est quand même beau ! Dommage qu’il y ait tout ce béton !